Vad vill jag marknadsföra?

Vi fick en tankeställare under kursen: Vad vill jag marknadsföra? Mina tjänster? Ha sajten som en ren portfolio? Eller ett personligt varumärke? Jag har landat i det sistnämnda och tagit ett omtag med logga, grafisk profil och nya foton.

Journalist & storyteller. En ordlek där J & S återfinns både i mitt namn och i min yrkestitel. Den skiljer sig inte så mycket från mitt företagsnamn jag bildade 2009 och som fortfarande är registrerat: Josefine Webb & Journalistik. Identiteten finns där. Jag är fortfarande i allra högsta grad journalist och jag bygger fortfarande webbsidor. Men storyteller inkluderar det mesta, tycker jag. För hur sammanfattar jag annars att jag arbetat som redaktör, webbredaktör, copywriter, reporter, översättare, AD eller projektledare? Och gärna skulle anta titeln kommunikatör eller content manager? Vad har alla dessa gemensamt? De berättar något. Ordet storyteller ligger onekligen i tiden. Det användes inte mycket som yrkestitel 2009. Men det sluter liksom cirkeln för mig. När jag var liten ville jag bli författare. Jag älskade att läsa och skriva. Så storyteller – det har jag alltid varit.

Josefine Sälstrand Journalist & storyteller logotyp
Min nya logotyp, med inslag av min favoritstatementfärg syrénlila.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Please reload

Please Wait